Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engen Audio:Mikro prosjekt Citroen XM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tenkte at jeg skulle raske sammen noe som ikke ble helt A4.

    Her er basselementene i en stabel. ikke helt som alle andre de heller.



    Den Concept 97.3 (har ikke sett på linken) er spinnvill... har kontakt med en i Finland som vil ofre en av sine 3 til meg. Det hadde vært stas :-) I manualen står denne spesifikasjonen bla: 2 x 512W @ 0.00390625 ohms

    Egentlig hvis jeg skal bruke den Orion ampen så blir det litt feil da jeg har tenkt å bruke den i ett senere old school prosjekt, og får at det skal bli riktig så må jeg ha en spiller med optisk ut.
    Last edited by Engen Audio; 18-10-2007, 00:12.
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #32
      Og ikke minst...

      S/N Ratio: 150dB
      Current Draw: 100A to 200A
      Damping Factor: 10000
      Stereo Separation: 150dB
      Fuse: 2 x 50A
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #33
        Originally posted by Engen Audio View Post
        Den Concept 97.3 (har ikke sett på linken) er spinnvill... har kontakt med en i Finland som vil ofre en av sine 3 til meg. Det hadde vært stas :-) I manualen står denne spesifikasjonen bla: 2 x 512W @ 0.00390625 ohms
        ja, det er ganske sykt!.. skulle vært moro å hørt åssen de 0,5 watta spiller på frontsettet. hehe

        Kan helt sikkert brukes som sveiseapparat
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #34
          Ekslusiv lakkering til 49,50,-





          Laget hull til termial:



          Flesker til med en Fusion terminal:




          Så begynner det å "spore" av her



          Hva skjer her ? En koblingsboks til 999,- veil ???
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #35
            Koblingsboksinnmat



            da valget har falt for å kjøre Lil Wonder 1.350D i 1 ohm så blir det mange svette koblinger på elementene så jeg tok den late versionen og bruker denne for å koble opp alt.



            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #36
              Du og dine avsporinger Lars..Lurer på hvor dette prosjektet skal ende?
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment


              • #37
                Enn så lenge ikke med noe mer enn den ferdige basskassen som står ved min side
                Mvh
                Lars Engen

                Comment


                • #38
                  nice utrolig bra med lakk rett på mdf.. hadde jeg aldri trodd

                  Comment


                  • #39
                    Her gjør vi det enkelt

                    Bare jeg får noe tid så skal jeg få den inn i bilen også, blir vel til uken tenker jeg
                    Mvh
                    Lars Engen

                    Comment


                    • #40
                      Da er alt montert. Basselementene er under innspilling så jeg skal ikke komme med noen meninger om hvordan det låter..

                      Her er den 140 cm brede kassen på plass:


                      Siden jeg har lyst til at kassen skal holde seg på plass så ble den boltet tvers igjennom stål gulvet med 4 stk M10x80 bolter så den går ingen steder. De skal ha en strekkfasthet på 600 kg pr stk...

                      Ellers så det meste klart, jeg skal la det få spille seg inn før jeg begynner å tukle med litt innstillinger osv.

                      Vurderer ett annet frontsett men er litt usikker om jeg finner noe som kan måle seg mot det orginale fra 97 som blir drevet av en cd spiller
                      Mvh
                      Lars Engen

                      Comment


                      • #41
                        Ikke værst

                        Hvordan ble lyden da? Låter det bra?

                        Bare venter i spenning på at du skal spora av til frontsettet jeg da , sikkert okay det orginale, men skal sikkert ikke store greiene til for å bli noe bedre heller ville jeg tro
                        1993 BMW 318is coupe

                        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                        Comment


                        • #42
                          fortell a :P
                          Mvh Thomas Holmedal

                          Comment


                          • #43
                            Njaa...

                            Jeg skal snu bass kassen slik at den spiller bakover i varerommet. Dette regnet jeg med men jeg måtte prøve med den løsningen som er på bildet. Mye av dypbassen forsvinner vekk fra førerplassen slik det er nå og etter at jeg har dempet dørene så blir jeg stadig mere imponert over det orginale frontsettet i den bilen. De spiller utrolig dypt og kontrollert at jeg er litt nyskjerrig på hva som egentlig sitter der..
                            Mvh
                            Lars Engen

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Engen Audio View Post

                              Jeg skal snu bass kassen slik at den spiller bakover i varerommet. Dette regnet jeg med men jeg måtte prøve med den løsningen som er på bildet. Mye av dypbassen forsvinner vekk fra førerplassen slik det er nå...
                              Som jeg nevnte for deg var jeg redd for at dette kom til å skje.
                              Lang bil og kassen omtrent midt i bilen er ikke spesiellt heldig.
                              Med det samme du holder på; prøv å sett kassa på hodet så elementene spiller mot gulvet, stable den opp på ett eller annet så den heves ca.5-7cm.

                              Mvh
                              Dag Johansen
                              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Dag Johansen View Post
                                Som jeg nevnte for deg var jeg redd for at dette kom til å skje.
                                Lang bil og kassen omtrent midt i bilen er ikke spesiellt heldig.
                                Med det samme du holder på; prøv å sett kassa på hodet så elementene spiller mot gulvet, stable den opp på ett eller annet så den heves ca.5-7cm.

                                Mvh
                                Dag Johansen
                                Gaaaaammalt svar fra deg Dag, men ville dette i teorien fungere bra selv om kassen står midt i bilen?

                                Comment

                                Working...
                                X