Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nextnet - trådløst bredbånd! Noen erfaring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nextnet - trådløst bredbånd! Noen erfaring?

    Hei!

    Noen som har erfaringer med denne Internett leverandør..?

    http://www.nextnet.no/

    Vurdert NextNet Privat 3 - 3000/400 kbps til 349,- pr mnd!

    Skal flytte, og eneste muligheten til å få Internett der er enten via Telenor Mobilt bredbånd eller NextNet tråløst breibånd.
    Tele-linja er FULT og kan ikke levere vanlig ADSL linje.

    Har bestilt Mobilt bredbånd som "prøve" for å teste dette - har mine sterke tvil om at dette funker 100%..

  • #2
    Har hatt 3 forskjellige internett levrandører som leverer via uplink (trådløst), og har aldri vært fornøyd. Ustabilt og får aldri den hastigheten man betaler for. Vil gjerne ha vanlig ADSL, men linjene er ikke utbygd til det her jeg bor.
    Kan være det firmaet er bedre enn de vi har her nord.
    Men uplink vs mobilt bredbånd, hadde jeg tatt uplink.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Av trådløse leverandører har jeg vært mest fornøyd ice sitt tilbud. Har du mulighet for det da?

      Edit: Om du har mobil med mulighet for å bruke som modem kan du prøve telenor og netcom sitt nett der du bor. Har du 3g dekning blir det ikke så værst hastighet med det.
      1989 Volvo 740 GL

      Comment


      • #4
        Hvor skal du flytte? Østfold et sted?
        Kjenner nettet til NN her i Østfold ganske godt, da jeg har vært med å montere og drifte det.

        http://www.purehelp.no/company/accou...etas/981875389 -
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Det er snakk om Oppland..

          Den nextnet antenna ser jeg faktisk veldig godt over på Hedmark som den står har jeg fått info om..

          Har ikke sjekket ang ICE..

          Alt som har med ADSL linje kan jeg ikke få.. er ikke mulig.. I følge Telenor / Eidsvia..

          Comment


          • #6
            Da kan jeg ikke si noe om forholdene der, men hvis du er FRI sikt til masta så er det en stor fordel.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Originally posted by ugn View Post
              Da kan jeg ikke si noe om forholdene der, men hvis du er FRI sikt til masta så er det en stor fordel.
              Ja, har fri sikt til masta.. tipper kanskje masta står vel mellom 5-6km unna... Ser den tydelig og godt..

              Skal prøve å ringe dem og sjekke ut litt...

              Comment


              • #8
                anbefaller ikke telenor eller netcom usb modem nett... virka nesten bedre å bruke tlf som modem, bruker ice nå, å bortsett fra litt tull i starten med fakturaer så er jeg strålende fornøyd iallefall
                Lars Ole Spitalen
                bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                anlegg: DD, mtx, kenwood
                skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                Comment


                • #9
                  Svigerinna har og Ice og funker greit. Men har vært noe ustabilt nå når det har vært så mye dårlig vær..
                  Ole Petter Holelien
                  Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                  Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                  Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                  Comment


                  • #10
                    Har fått testa Telenor sine USB modem og den funka faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd. Virka som de nesten var "bedre" mer stabil enn ADSL linja til far.

                    Han har den minste, Telenor Basis på 1500, med Telenor sin USB kom jeg oppi 2,14Mbits/sek!

                    Har levert den Telenor USB tilbake og bestilt Nextnet private 3 som er på 3000.. Pakka er på vei..

                    Spent om hvordan dette virker hos meg..

                    Comment


                    • #11
                      Har testa Telenor mobilbredbånd, klarte faktisk og spille battlefield2 med ca 60-70 i ping..
                      Har 45 i ping på Telenor sin ADSL linje.. så ikke så ille da..

                      Comment

                      Working...
                      X