Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 sprengte subber på 2 dager :-(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 sprengte subber på 2 dager :-(

    Hei, her om dagen sprengte jeg subbene mine. Jeg har/hadde disse subbene: http://www.fnky.no/product.cfm?id=288&path=53,54 jeg vet de er noe dritt, men funket veldig bra :-) Subbene var koblet opp på denne forsterkeren: http://www.fnky.no/product.cfm?id=164&path=53,66 også hadde jeg en mindre forsterker til 2 høytalere i hatthylla. Jeg har et 50 mm2 kabel kit som går til fordelings block, og ut fra fordelingsblocka har jeg 20mm2 kabler. Sikringen på forsterkeren var 2*20 amp og ved batteriet 300 amp (litt for stor kanskje) Jeg hadde spilt med subbene i mange, mange dager uten at jeg hadde kjørt med bilen, men en dag kjørte jeg + jeg spilte med subbene (jeg hadde i mere lyd på spilleren heller) så ble den ene sprengt, så spilte jeg dagen etter med den andre subben uten at bilen gikk å det gikk bra, men så begynte jeg å kjøre å da gikk den andre subben :-(

    Hva er det som er galt, med tanke på å kjøpe bedre og større anlegg neste gang????

  • #2
    en får ka en betaler for

    Comment


    • #3
      alt er galt med fence og alt er bedre enn fence. enkelt og greit.

      Comment


      • #4
        Hvis du hadde svart litt etter at jeg skrev et svar til deg på et av de andre forumene du har postet dette på, så hadde det vært lettere å forklare hva som gikk galt, foruten at produktene er ræva, og du sikkert burde rense ørene litt, hehe

        Comment


        • #5
          Fence Audio er vel ikke akkurat noe særlig og satse på
          Selges vel for det meste på Netthandelen og liknende. Dårlige kinavarer dette her. En kamerat av meg kjøpte et par inne høyttalere på Netthandelen for morro skyld og de var feilkoblet til og med NOT GOOD !!!!! STYR UNNA!!!!!!
          Mvh
          Ole Heen

          Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

          Comment


          • #6
            Fence får man til og med på Torshov
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Veldig flott at Fence er elendig, men det forklarer ikke hvorfor de røk.

              Vi hadde noen 200kr elementer i vår russebil for en del år siden av noe liknende "Fence audio kvalitet", og selv om de lagde elendig lyd så holdt de ut russetiden.

              Kan være lurt å finne ut hvorfor de røk eller hva ved dem som er laget så dårlig at de ryker. For alt vi vet så kan det være et problem med innstillingene på forsterkeren, eller problem med bilens elektriske anlegg.

              Det er litt for enkelt å bare si at Fence Audio er drit og derfor har dem tatt kvelden. Det kan selvsagt være riktig, men utrolig kjiipt hvis han kjøper seg noe bedre og det samme skjer igjen.

              Med tanke på at den andre subben røk når du startet bilen, så kan du sjekke spenningen på batteriet når bilen står på og poste her.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                når bilen står er det som regel rundt 12.5V spenning om du bruker stereon. når motorn går ligger det på rundt 14.4V å det vil si at ampen leverer litt mere effekt ut

                trenger ikke være værre forklaring enn det men for all del,, ikke kjøp mere fence da..
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  Selger Fence på lokale shell stsjonen

                  Comment


                  • #10
                    Tenkte mer på om spenningen var over 15V.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Tror egentlig du sprengte elementene rett og slett fordi du spilte for høyt med de. Når bilen stod stille så er det ingen veistøy å spille over. Men nåt du kjører får forsterkerne høyere spenning og leverer mer effekt og samtidig hadde du veistøy som gjorde at du spilte høyere enn før for å få samme nivå i lyden.
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hifonic View Post
                        Tror egentlig du sprengte elementene rett og slett fordi du spilte for høyt med de. Når bilen stod stille så er det ingen veistøy å spille over. Men nåt du kjører får forsterkerne høyere spenning og leverer mer effekt og samtidig hadde du veistøy som gjorde at du spilte høyere enn før for å få samme nivå i lyden.
                        tror også det er pga du spilte for høyt, og gjerne var innstillingene på forsterker helt optimalt, forbundet med klipping fra forsterker??..

                        Monterte en slik aktiv bass i bilen til en fetter av meg, og den fungerer enda etter 1 år..så det avhenger sef av hvordan man bruker utsyret..

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                          Fence får man til og med på Torshov
                          Hva skal det bety egentlig? De selger også F1-Status, så hva er galt med et bredt spekter?

                          Sånn generelt her rakkes det jo ned på Fence, forsåvidt greit med tanke på sammenlikningsgrunnlaget mange av dere har i bilene deres allerede, men svar meg på dette:

                          -Mannen i gata tror det koster 3 lapper for bass, forsterker, høyttalere, kabler og en CD-spiller med USB, så hva er galt med å selge dem en Fence-pakke når de skal ha alt på en gang og ikke gidder å kjøpe litt og litt?

                          Folk har for lite peiling på montering i dag, men gidder ikke betale for å få montert det ordentlig, så hvorfor ikke en Fence-forterker til 500,- som man peker og ler av når den ryker?

                          Som bassdal skrev, så får du jo det man betaler for...

                          Litt mer on-topic så har jeg vært borte i slike forsterkere som er haste-montert meg kordeller som står ut i alle kanter, som rett og slett har kortsluttet både den ene subben eller begge subbene i akkurat denne type kasse... Jordingspunktet er jo også en gjenganger i feil på slike ting.
                          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                          Comment


                          • #14
                            Tipper mye av hate mot fence audio stammer fra hvem som står bak merke og hva han har gjort. Det er i allefall ikke noe jeg ønker å støtte eller handle med
                            Steffen Hammersgård
                            Alpine - Mosconi
                            Min prosjekt tråd

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by shammers View Post
                              Tipper mye av hate mot fence audio stammer fra hvem som står bak merke og hva han har gjort. Det er i allefall ikke noe jeg ønker å støtte eller handle med
                              Nå har han jo selv påpekt at han bare har kun vært delaktig i noe av utviklingen av noen av Fence sine produkter, så at han "står bak" merket er vel litt å ta i...

                              Men uansett, spør 1000 ungdommer mellom 18 og 24 år ( som er de som typisk handler Fence ) om de kjenner til navnet hans, så ta en vurdering av hvor mye han og til dels hans bidrag til Fence har å si for Ola Normann.

                              Men uansett:

                              Har noen i utgangspunktet hørt et Fence anlegg, ordentlig montert, justert (snakker ikke om 6x9 i hattehylla og en basskasse slengt inn i bagasjen), eller er sammenhengen tatt ut ifra en prøvelytting i en demovegg på Torshov med preset eq på CD-spilleren etter selgeren nettopp har fortalt at dette er billig-produkter?
                              VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                              DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                              Comment

                              Working...
                              X