Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lodde store kabelsko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lodde store kabelsko

    Hei alle sammen,

    For oppgradering av "the Big Three" tenkte jeg lodde kabelsko på kabler av størrelse 25-35 mm2. Vurderer å kjøpe Biltemas 100W loddebolt til denne jobben - er den stor nok? Vet ikke helt hvordan jeg skal spenne opp skoene da jeg skal lodde de...rett i skrutvinga fungerer kanskje dårlig pga. varmeledningsevnen?

    Og hvor får jeg tak i denne typen, store kabelsko for M6 eller M8 feste?



    Biltema har kun til M10, hvilket er for stort for tilkoblingspunktene mine.
    Trenger også loddetinn til jobben, helst noe tjukt noe...
    Ser at Biltemas kun selger rent tinn uten bly, med smeltetemperatur rett under 350 grader...
    Herre min hatt det blir ikke lett å lodde....før hadde man skikkelig tinn som smeltet ved 170 grader...

    Hvordan sørger dere for at koblingspunktene er RENE før dere skrur til koblinger?

  • #2
    Om mulig, så kan du komme innom oss, så klemmer vi kabelskoene på for deg med tang. Det er en veldig lang og drøy jobb å lodde slike sko. Dessuten bruker du enorme mengder tinn, og har ingen garanti for at det sitter. Denne typen sko er laget for å klemmes på, og ikke loddes
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Jeg bruker og sette kabelskoen i ei skrustikke for så og varme den med en liten blåselampe/propanbrenner.
      Når skoen er varm kjører du bare på med tinn til du har et lite "bad" nedi skoa.
      Pass på at du varmer kabelen før du stapper den nedi skoen, slik at det ikke blir kald lodding.

      Comment


      • #4
        Vet om folk som har brukt rør tang for å klemme på kabelsko!
        It's all Pioneer, bby!

        Comment


        • #5
          ikke bruk rørtang da blir det ikke bra gjør som stianuno sier har gjort det mange ganger med kjemperesultat

          en kompis av meg hadde ikke trua.. så jeg lodda på kabelsko på hver ende av en meter med 50mm2 å ba han dra de av vi sto å trakk med hver vår skrutrekker gjennom skoa... han ble overbevist
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

          Comment


          • #6
            Jeg jobba på en bedrift på i en sørlandsby som produserte lednings-matter til bl.a. lastebiler. Det som ble gjordt når en skulle "forene" kabelsko med kabel(f.eks batterisko m loddetilkobling) var at de ble kuttet opp loddetinn etter vekt,og så ble skoen varmet opp med en slags klemme(lik en startkabel) og dette ble varmet til tinnet ble smeltet. Så ble kabelen presset nedi,og hurtig avkjølt med en gang. Mulig de brukte å dyppe ferdig lodda kabelsko i en bøtte vann.

            Det jeg gjør er "slå-maskin-metoden". En stykk kabel,en kabelsko,en stor hammer og en betong-trapp. Ja du sjønne...Du veit no...
            Og krympestrømpe etterpå. Funker det
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              har brukt denne på 21mm2 sko: http://biltema.no/no/Verktoy/Handver...abelskopresse/

              Syns den fungerer glimrende, klemmer skikkelig til og det sitter som juling.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Den har jeg brukt på 50mm2 sko også
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  hammer og hardt underlag er det jeg bruker på den slags kabelsko. også krympestrømpe eller sånn vulk teip utapå der igjen.
                  har ikke løsna enda.
                  www.bilradiosenteret.no

                  Comment


                  • #10
                    Sett kabelskoa i skrustikka og røsk godt i kabelen, sitter den da så er det godt nokk

                    Comment

                    Working...
                    X