Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger råd/tips til 10/12" sub til kicker zx1000.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger råd/tips til 10/12" sub til kicker zx1000.1

    noen som har tips til en god 10/12" sub jeg kan bruke på en zx1000.1?forsterkern leverer 1000wrms i 2 ohm,lyst til å prøve og se om jeg kan finne noe som spiller renere enn l7'n jeg har i dag

  • #2
    Er jo gode priser på DD om dagen


    Edit: var det du som kjøpte Fusion anlegget mitt?

    Comment


    • #3
      ja har faktisk kikka litt på DD serru

      jepp,var meg det ja!

      Comment


      • #4
        Tilbud på dy9812 ut desember eller så lenge lageret rekker:
        DYNABEL DY9812 12" SUBWOOFER 2X2 OHM - 1000W RMS
        http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1840

        Comment


        • #5
          Innen du begynner å bruke penger på et kanskje "unødvendig" kjøp av nye basser, så hadde jeg i alle fall sjekket om kassen er bygd ordentlig om ampen er justert skikkelig og også gjort deg opp en mening om hva det er du vil ha at anlegget skal prestere.

          Den Kicker bassen er for såvidt en helt ok bass og er vel nok på høyde med det som har blitt nevt i tråden til videre.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            Originally posted by B2 Audio View Post
            Innen du begynner å bruke penger på et kanskje "unødvendig" kjøp av nye basser, så hadde jeg i alle fall sjekket om kassen er bygd ordentlig om ampen er justert skikkelig og også gjort deg opp en mening om hva det er du vil ha at anlegget skal prestere.

            Den Kicker bassen er for såvidt en helt ok bass og er vel nok på høyde med det som har blitt nevt i tråden til videre.
            Å si at L7 og DY9812 er på høyde når det gjelder lydkvalitet er et rimelig kraftig understatement

            Kicker er stort sett bånn i bøtta når det kommer til lydkvalitet, "uansett" hva det blir sammenlignet med

            Comment


            • #7
              Originally posted by knut86 View Post
              noen som har tips til en god 10/12" sub jeg kan bruke på en zx1000.1?forsterkern leverer 1000wrms i 2 ohm,lyst til å prøve og se om jeg kan finne noe som spiller renere enn l7'n jeg har i dag
              Hvis du er ute etter virkelig sound quality, ville jeg sett på focal eller hertz

              Comment


              • #8
                Sist jeg hørte en DY9812 så var det akkurat ikke så veldig pen lyd i den heller da...

                Comment


                • #9
                  DY9812 er nok ikke state of the art når det kommer til lydkvalitet, men det er ganske fin lyd i den sett i betraktning prisen og at man ikke spiller på max volum. God kasse og anhengig av bil påvirker såklart lyden i denne som alt annet.

                  Jeg blandet nok noen tråder her, og trodde han var ute etter noe "billig".

                  Hva er budsjettet ditt forresten trådstarter?

                  Comment


                  • #10
                    Bygg rett kasse til L7`n (litt volum, og med stor bassport) så tenker jeg den gjør jobben alldeles bra nok Knut Arne..

                    Jeg tror ikke på at folk kan ha brukt riktige kasser, når det hevdes at den ene subben spiller fantastisk, og den andre dritt, når vi snakker om subber over 2500kr. Vi snakker om frekvenser under 60-80hz, og da kun 40-60hz frekvens spekter. Det er begrenset hvor dårlig et element faktisk KAN spille i denne regionen, om en har bygd rett kasse, montert og justert det riktig.

                    Sub er det aller minst betydningsfulle i SQ sammenheng, men her inne er den 90% av anlegget virker det som
                    02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
                    01` Seat leon R 4x4 turbo
                    Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

                    Comment


                    • #11
                      altså,subben spiller mer enn høyt nok,og dypt nok,MEN,vil ha en fastere bass,buldrer alt for mye i den etter min mening!

                      kassa er den største lukkede kassa som er anbefalt fra kicker selv,har prøvd flere forskjellige innstillinger på ampen men får ikke fram den øyden jeg vil ha..

                      har egentlig ikke noe spesiellt budsjett,men må være innen rimelighetens grenser da,dvs at jeg har ikke råd til en som til 6-7000kr

                      skal prøve med ei porta kasse,så får vi se,men tviler på at den får noe fastere bass av den grunn..

                      ble faktisk overrasket av fastheten i bassen i bilen din ola med tanke på at du har så og si samme elementene

                      Comment


                      • #12
                        Du kan nok bli ganske så overrasket hvis du prøver deg frem litt med forskjellige løsninger på kassa

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by knut86 View Post
                          altså,subben spiller mer enn høyt nok,og dypt nok,MEN,vil ha en fastere bass,buldrer alt for mye i den etter min mening!

                          kassa er den største lukkede kassa som er anbefalt fra kicker selv,har prøvd flere forskjellige innstillinger på ampen men får ikke fram den øyden jeg vil ha..

                          har egentlig ikke noe spesiellt budsjett,men må være innen rimelighetens grenser da,dvs at jeg har ikke råd til en som til 6-7000kr

                          skal prøve med ei porta kasse,så får vi se,men tviler på at den får noe fastere bass av den grunn..

                          ble faktisk overrasket av fastheten i bassen i bilen din ola med tanke på at du har så og si samme elementene
                          Jeg er overbevist om at portet kasse er veien å gå til denne subben.. Men kanskje er bilen såpass tett at en må ha port inni kupeen og?

                          Rakk såvidt å koble opp den nye monoblokka mi før jeg dro ut på jobb nå, og det lille jeg fikk testa var virkelig morro! Testet ikke med så høyt volum, men responsen i L5`ne er slettes ikke dårlig altså!

                          Kommer trolig hjem igjen på søndag.. Da blir det nok endel testing og justering..
                          02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
                          01` Seat leon R 4x4 turbo
                          Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

                          Comment


                          • #14
                            det jeg skulle ha hatt er nok en bandpasskasse,det dunker greit,men ikke overraaskende bra,men det skrangler jo desto mer i bakluka mi,men får jo nesten ikke trykk inn i bilen slik det er nå..

                            Comment

                            Working...
                            X