Announcement

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Audio - bygg/installasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Custom Car Audio - bygg/installasjoner

    Hei Hei!

    Som sikkert noen her har fått med seg, så har jeg nettopp blitt medlem av dette forumet..
    Ser at det er flere firmaer her som har laget en tråd der de legger ut litt om noen av jobbene de gjør, og tenkte at vi kunne gjøre det samme

    Kan fortelle litt kort om firmet og hvordan det ble til først her..
    Jeg (Aleksander/Kaj) og min kamerat Håkon, som begge brenner for bilstereo og god lyd, fant ut nå i våres etter lenge å ha snakket om å starte firma at nå "tar vi sjansen".
    Så av dette ble Custom Car Audio DA til.

    Per dags dato driver vi firmaet ved siden av vær vår faste jobb, men målet er å bli såpass dyktige til dette og skaffe oss et godt navn i miljøet slik at vi kan slutte våre faste jobber og drive kun med dette.
    Håper alle dere som tar dere tid til å lese gjennom og følger med på denne tråden, kommer med nyttige tips og lærer oss så mye som mulig, slik at vi på sikt kanskje kan klare å oppfylle drømmene våres

    Edit 05.11.08:
    Håkon bestemte seg for litt siden å trekke seg ut av firmaet.
    Håkon sin plass i firmaet vil bli fylt av min bror Joakim.
    Joakim sine oppgaver kommer først og fremst til å være salgs- og markedsførings-rettet, men han kommer også til å hjelpe til med installasjon og bygging.
    Last edited by kajknoz; 05-11-2008, 16:29.
    Min facebokside: Custom Car Audio

  • #2
    hei velkommen til forumet

    lykke till med drømmene deres (har samme drøm selv)
    og vi på forumet kommer sikkert til å gi noen tips/hjelp når dere trenger det
    pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
    Ford<3

    Comment


    • #3
      Supert å høre.

      Kan jo starte med litt historikk da (sånn for morro skyld)....

      Vår første jobb:
      Dette var ikke akkuratt noe krevendes jobb, men som jobb nr.1 var det morro å føle at vi hadde kommet igang
      Nissan Almera som ville bytte ut alt det originale og ha inn en 10" ferdigkasse i bagasjerommet

      utstyret:
      -Alpine cd/mp3 headunit
      -xelent tx300A monoblokk
      -2 par Soundstream LS 6,5"
      - 10" xelent ferdigkasse




      For den summen så vil jeg si at lyden ble ganske bra
      Min facebokside: Custom Car Audio

      Comment


      • #4
        så kom jo da Jobb nummer 2:

        en S40 leasingbil som ville ha mere bass i budsjettklasse.

        Utstyr:
        -Trippel 10" ferdigkasse
        -tx300a




        Last edited by kajknoz; 17-09-2008, 19:30.
        Min facebokside: Custom Car Audio

        Comment


        • #5
          Hyuandai Coupe..

          Utstyr:
          2stk Xelent ALU 12"
          2stk TX300a monoblokker
          1sett TX6500v2r kompsett
          1par TK693
          1stk tx4.50a 4-kanaler
          1stk Soundstream 6F kondensator
          2stk AGM batteri
          1stk Kenwood cd/mp3/usb head-unit




















          Last edited by kajknoz; 17-09-2008, 19:40.
          Min facebokside: Custom Car Audio

          Comment


          • #6
            fint fint å atter fint
            er en god begynnelse på et eget firma ser det ut som

            bruker lang tid på å lage der custom sub boxn i biln der? var det lett?
            Last edited by .SPL-Style.; 17-09-2008, 19:52.
            pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
            Ford<3

            Comment


            • #7
              Hei og velkommen
              Tror og det hadde vært kjempemoro å starte opp et eget "bilstereofirma", men må nok tilegne meg endel mer kunnskaper først, så dere får ha lykke til Hvor holder dere til?
              VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

              Comment


              • #8
                Det er morro å se andre også leke seg litt mer plast og glassfiber. Så på videre.. Gleder meg etter fler bilder og tråder...

                Stå på videre!!!
                Project`s (http://www.hv-custom.com)

                Tommy

                Comment


                • #9
                  Originally posted by .SPL-Style. View Post
                  fint fint å atter fint
                  er en god begynnelse på et eget firma ser det ut som

                  bruker lang tid på å lage der custom sub boxn i biln der? var det lett?
                  Det var en ganske bra utfordring egentlig ettersom jeg måtte bruke all tilgjengelig plass for å få så mye volum som mulig på basskassa på altfor liten plass (kassa ble i minste laget egentlig)
                  Brukte vel ca 7 dager på hele bygget hvis jeg legger det opp til vanlige arbeidsdager...
                  Jobbet noen timer på kvelden etter jeg kom hjem fra fastjobben ogsånt, så fra start til slutt gikk det totalt 2 uker.

                  Originally posted by ovinn View Post
                  Hei og velkommen
                  Tror og det hadde vært kjempemoro å starte opp et eget "bilstereofirma", men må nok tilegne meg endel mer kunnskaper først, så dere får ha lykke til Hvor holder dere til?
                  Holder til i Torsnes (Litt utenfor Fredrikstad)

                  Originally posted by Vice View Post
                  Det er morro å se andre også leke seg litt mer plast og glassfiber. Så på videre.. Gleder meg etter fler bilder og tråder...

                  Stå på videre!!!

                  Tusen takk
                  Koselig og høre folk liker det de ser hittil
                  Min facebokside: Custom Car Audio

                  Comment


                  • #10
                    ser at dere har litt peiling på hva dere driver med
                    gleder meg til å se flere bilder

                    Comment


                    • #11
                      Ser jo ganske bra ut, men lurer på hvordan er basskassene festet på de første "kunde-bilene" deres? Er de skrudd fast noen steder?
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #12
                        Ser ut som dere jobber bra !

                        Har dere noen pris eksempler på jobbene dere tar ?
                        VW Corrado - Prosjekt bil
                        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                        I´m BANKRUPT - A G60 owner

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tommen View Post
                          Ser jo ganske bra ut, men lurer på hvordan er basskassene festet på de første "kunde-bilene" deres? Er de skrudd fast noen steder?
                          Anlegget i Almeraen er festet både i seteryggen og i gulvet
                          Anlegget i S40'n er kun festet mot gulvet (ettersom det var en leasingbil ville han ikke at det skulle synes at det hadde blitt satt inn større stereo når den ble levert inn igjen)

                          Originally posted by Oekern View Post
                          Ser ut som dere jobber bra !

                          Har dere noen pris eksempler på jobbene dere tar ?
                          Hvis du tenker på "pakkepriser" for komplette jobber, så må vi bare se hva vi kan bli enige om.
                          Det kommer helt annpå omfanget.

                          Men ettersom vi er et nyoppstartet firma uten noe stort og anerkjent rykte innenfor bilstereo-innstallasjon, så har vi lagt oss på 200,- per time (per dags dato).
                          Denne kommer sikkert til å bli justert oppover ettervært som vi klarer å få enda mere erfaring, flere kunder og et "større navn".
                          Materialer og utstyr som blir brukt kommer jo også selvfølgelig i tillegg til timesatsen.

                          Men er det en jobb du lurer på noe rundt, så er det bare å kontakte oss hvertfall
                          Så blir vi sikkert enige om noe som passer for begge parter
                          Min facebokside: Custom Car Audio

                          Comment


                          • #14
                            Ferdigkassene er altså festet? Med hva, og hvordan da? Lurte også på hvordan og med hva dere har festet custom-kassa i Hyundai'en? Lykke til i alle fall
                            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              den doble 10" kassa er festet medskruer til seteryggen og en utrolig kraftig borrelås samt noen "låse-skruer" til gulvet.

                              Den triple 10" kassa ble etter litt diskusjoner med kunden, kun festet med samme type borrelås til gulvet.

                              Edit: (glemte å skrive angående hyundaien i farta)
                              "Customkassa" i hyundayen er festet med ganske mange karrosseri-skruer til gulvet, og i tillegg festet til "metallrammen" på vær side like bak støtdempertårna.
                              Last edited by kajknoz; 19-09-2008, 14:38.
                              Min facebokside: Custom Car Audio

                              Comment

                              Working...
                              X