Announcement

Collapse
No announcement yet.

aktiv deling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aktiv deling

    Nå skal jeg straks begynne å å installere anlegget mitt i den såkalte nye bilen (406 svti 98 mod), og da skal jeg dele alt aktivt ved hjelp av min nye pxa-701 som kal kobles opp mot min iva-310R, og da er spørsmålet hva skal jeg dele diskanten og mellomtonen/midbassen på, settet er et Morel hybrid ovation, og settet skal drives av en eldre Pf Power 500X 4 kanaler. resten av anlegget er en RF Power BD1001 som driver en Alpine type R, men den skal etter hvert byttes ut med er RE av en eller annen model.

  • #2
    Du deler der det låter best.

    Begynn med midbassen på 2k e.l. og diskanten på 5k, så justerer du delefrekvensen til diskanten nedover til det begyner å låte fælt/skarpt, og setter den et hakk høyere igjen. Så kan du jo kanskje prøve å dele midbassen høyere enn 2k på samme måte. Ikke tenk på at frekvensene ikke "matcher".


    PS spill på høyt volum, gjerne låter som er litt slitsomme for øret

    Comment


    • #3
      hvor bra er pxa-701 sitt delefilter egentlig, og er det vanskelig å forstå menyen på den via 310?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trøndern View Post
        hvor bra er pxa-701 sitt delefilter egentlig, og er det vanskelig å forstå menyen på den via 310?
        Er meget fleksible delefiltre på pxa-h701 og meget lett å betjene med d310!
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          En veldig grei indikasjon er å se hvor morel har satt delefrekvensen i det passive filteret som er beregnet på dette settet, så kan man seff jobbe litt rundt det med delefrekvens/slope for å finne hva som fungerer best i din bil.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment

          Working...
          X