Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pug 306

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pug 306

    Kjøpte en kollisjonskadet 97 mod 306 i februar (1500 kr).
    Skulle i utgangspunktet bare bytte/rette de skadde delene og selge bilen igjen, men så trenger vi en nr 2 bil når fruen skal begynne å jobbe og jeg skal ha pappaperm så bilen må etter planen være ferdig siste helg i juni . Det har ballet på seg til å bli en hel del større prosjekt enn planlagt.

    Planer for bilen er:

    Stereodelen

    Spiller: Kenwood KDC BT90SD http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=20082
    Forsterkere Bass: 2 stk Cadence United Pheonix http://www.cadencesound.com/products/Phoenix.html
    Forsterker Front: Cadence United Chicago http://www.cadencesound.com/products/Chicago.html
    Frontsett: 2 stk Cadence ZRS 6km SPL http://www.cadencesound.com/products/ZRS6KM.html
    Basser: 2 stk Cadence ZRS 15-1000-2. Blir byttet ut over nyåret med 2013 modellene.
    Demping: 8 kvm2 stp vibroplast silver og 4 stk jysk 6mm liggeunderlag. Kjøpt.
    Strøm: The big 3, 4 stk optima redtop, Cadence 53mm2 strømkabel. Kjøpt.
    Signal og høytalerkabler: Conection. Kjøpt.

    Bilen

    Støy og vibrasjonsdemping. Kjøpt.
    Bodykit inkl panser og forskjermer av ukjent navn, merke osv. Kjøpt.
    Angeleyes lykter med linse. Kjøpt.
    40mm senk forran.
    Stivere dempere bak. mtp vekt av anlegg.
    Hellakkering.


    Har vært en tur i autoværnet, men er ingen indre skader.





    Fått en trykk bak og:


    Bodykit:










    Bilder lånt fra tidligere eier av stylingen:



    Stereodelen: :-D

    Kommer senere!

    Kabler, butylmatter og litt glassfibermateriell:



    Har kommet litt igang. Bilen er ferdig ribbet innvendig. Neste steg er flatretting av dører og bakskjermer før jeg kan begynne med demping.



    UPDATE 06.09.2012

    Bilen er nesten ferdig. Gikk ikke etter planen med noe egentlig. Var helt sinnsykt mye tilpassing for å få stylingen til å passe. Har også gått bort fra B2 planene da andre ting har dukket opp. Hva det nye er kommer vi ikke på trykk før jeg er ferdig.

    Litt bilder under oppussing av bilen.

    "Litt sparkling måtte til:


    Evo skjermene var så ute av form at de gikk i pressa. Ble nye orginale i stede. Prøvemontering av styling.






    Sideskjørt og skjermutbyggere tilpasses:










    Lykter og Grill prøvd på. Lyktene måtte ombygges "litt"









    Modifisering for å få lyktene på plass.


    Har MASSE mer bilder. Fortsettelse følger i morgen.
    Last edited by TheCharger; 17-10-2012, 12:48. Reason: Endring i oppsett
    sigpic

  • #2
    ser jo knall ut dette,stå på og hold oss oppdatert
    2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

    Comment


    • #3
      Gleder meg til å se hvordan du har tenkt å putte 8!!! 8" subber inn i den lille bilen

      Comment


      • #4
        Det skal gå bra det men selvfølgelig uten bakseter.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Fytti rakkern !

          Dette blir RÅTT !!

          Artig at folk tørr og satse litt

          Venter i spenning på oppdateringer..

          Comment


          • #6
            Trenger litt synspunkter ang fargevalg. Blir gal av å gå gjennom alle de tusener av fargeprøver på jobb og finner ikke noe jeg faller bang for. Har to farger i tankene så langt. Nissan LP2 og en Honda sort med mye lilla pearl i, men er jævla usikker. Kanskje heller en rødbrun med mye effekter? Da slipper jeg i tillegg innvendiglakkering så fremst den ikke avviker veldig fra org fargen.
            sigpic

            Comment


            • #7
              går fint an å ha baksete i en sånnen, kamerat av meg har en sånnen bil med 15" inni
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

              Comment


              • #8
                Originally posted by TheCharger View Post
                Trenger litt synspunkter ang fargevalg. Blir gal av å gå gjennom alle de tusener av fargeprøver på jobb og finner ikke noe jeg faller bang for. Har to farger i tankene så langt. Nissan LP2 og en Honda sort med mye lilla pearl i, men er jævla usikker. Kanskje heller en rødbrun med mye effekter? Da slipper jeg i tillegg innvendiglakkering så fremst den ikke avviker veldig fra org fargen.
                Har sett denne fargen IRL:
                http://cars.about.com/od/autoshows/i...-view.-3QV.htm
                usikker på hva den heter, men den ser veldig fresh ut i sollyset. Kanskje en anelse mørkere bare enn den som er på pug'en
                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                Comment


                • #9
                  Crazytaxi: Ikke dum den. Ligner noe på en farge Dodge bruker som jeg har litt i sikte, men er enda litt usikker på å lakke 3 ct. Vanskelig å få det bra om man senere må lakke noe opp igjen.

                  Simso: Bakseter bli ganske uaktuelt. Hadde det bare vært 4 basser hadde det kanskje gått akkurat, men med 8 blir det litt dårlig plass.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Oppdatert første post.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Update

                      Stylingen viste seg som sagt å passe ufattelig dårlig. Er vistnok til en eldre modell som har mindre hjulbuer, annen form på frontstykke, andre fester til fangerne så alt dette måtte bygges om for å få stylingen til å passe.

                      Feste til bakfanger måtte flytte 2 cm lenger inn



                      Laget nytt feste til fanger bak skilt


                      Litt for stor åpning mellom hjulbuelist og skjørt


                      Hjulbuene bak tilpasset, festet og støpt ferdig. Bygger ut ca 2,5 cm.



                      Da listen under lykt til 94 modellen ikke passet med skjerm og lista til 97 modell ikke passa med lykt eller grill måtte jeg lage den selv. Bøyde og kappet til en mal av en blekkplate som jeg støpte listen på. Med "litt" glassfibersparkel ble det veldig bra. Mangler bilder ferdig sparklet.




                      Fjernet antenna og sveisa igjen hullet.


                      Klar for litt epoxygrunning, fyller og innvendiglakkering.



                      Fyller lagt og innvendiglakkert.






                      Dører og panser montert og klar for litt farge.



                      Litt energi på boks og jeg er klar for 8 lag farge og to lag klarlakk...


                      Fargen er en org Peugeot farge LKR 3 sjikt pluss bunnfarge. La først en mørk grå (G7) farge i bunn for å dekke gjennomsliping osv. Etter dette fulgte 4 strøk rødfarge og to strøk perlemor til slutt. Er en del bronse pearl og hvit pearl i den. Ble meget fornøyd med fargevalget.




                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Så over til stereodelen

                        The Big 3. Litt forskjell fra org.



                        Litt demping. To lag i inner og ytterdel av fordører og i tak. Eller er det et lag.
                        Har brukt 2 bulkpakker STP Silver og en Bulkpakke Silent Coat.









                        Kabel gjennom torpedovegg på høyresiden.







                        Alle kabler er lagt og festet i orginale kabelgater.

                        Strømkabel



                        Høytaler/Signalkabler






                        Gulvmatten på plass og batterikassen under produksjon. Kommer fordelingsblokk og sikkringer i midten mellom batteriene og lokk på kassa seff...




                        Basskassene under produksjon. 125 liter pr kasse. 200cm2 portåpning med utskiftbare porter.
                        8cm lang (ca 50hz) og 40 cm lang (ca 30hz) Takk Dag!


                        Kommet litt lengre men har ikke tatt bilder enda. Håper jeg rekker å få lyd til 15 da det er Emma ESPL konk på Storslett.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Ser knall bra ut.
                          2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                          Comment


                          • #14
                            Begynner å få ting på plass nå.


                            Koblet opp lysene.


                            Begynne tidlig med opplæring. hehe...
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Etter en test av elementet i kassa måtte litt avstiving til. 10mm gjengestang gjorde susen.


                              Fått på trekk og festet kassa. 10mm bolter tvers gjennom børende konstruksjon.

                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X